Sklik Google Data Studio konektor

18.9.2017

(poslední aktualizace 6.12.2017)


Rozhodl jsem se vytvořit dvě řešení:


Důvodem je, že do Google Data Studia nelze data ukládat přírůstkově a vždy se musí dotáhnout celý balík dat. Při každé změně (seřazení) nebo tvorbě reportů se vyvolá aktualizace konektoru. Na úrovni účtů se jedná o jeden API dotaz. Na úrovni kampaní je to už API dotazů mnohem více. Proto mi jako lepší řešení přijde jednou denně si data natáhnout do spreadsheetu a ten napojit do Google Data Studia nebo třeba i Power BI.


Sklik.cz [acccounts] Google Data Studio konektor


  • dotahuje statistiky po dnech za aktuální rok + X let zpátky
  • umožňuje mít v jednom přehledu data z více účtů
  • do svého Google Data Studia si jej můžete přidat na tomto odkazu
  • pokud Google Data Studio otevíráte poprvé, je třeba nejprve přidat předdefinovaný zdroj a odsouhlasit podmínky, až poté půjde přidat vlastní konektor




1. Krok: Autorizace


Komunitní konektor je nutné nejdříve autorizovat pod vaším Gmail účtem pro připojení k externí službě (Sklik API).




2. Krok: Nastavení


  • Sklik token (pro single nebo MCC účet)
    0x101c1c1c1c1c1c1c1c1c1c1c-mail@mail.cz

  • Sklik účet/účty (oddělené středníkem)
    account1@seznam.cz;account2@seznam.cz

  • Roky zpátky (plus aktuální rok)
    1 - 5



3. Krok: Metriky a dimenze


Konektor obsahuje 2 dimenze a 6 agregovatelných metrik, další dimenze a metriky lze již jednoduše vytvořit (některé pro příklad uvádím).

Obsažené dimenze

  • accounts
  • campaigns

Obsažené metriky
  • accounts i campaigns

Před výpočtem vlastních metrik nastavte u těch obsažených agregaci na CELKEM.


Možné dimenze
  • accounts i campaigns

Možné metriky
  • accounts i campaigns

Pomocná metrika "Průměrná denní pozice * Zobrazení" slouží k výpočtu vážené průměrné pozice při denním/týdenním/měsíčním/ročním souhrnu.


Sklik.cz [campaigns] Výpis dat do Google Spreadsheet


  • za testovaní a cenné postřehy děkuji Tomáši Hanáčkovi
  • skript dotahuje statistiky po dnech za aktuální + poslední rok
  • možno napojit do Google Data Studia nebo třeba i Power BI



Nasazení skriptu




  • skript se spouští funkcí main()
  • potvrďte autorizaci
  • nastavte denní časovač pro funkci main (od 5:00 dále, skrz časové pásma, letní/zimní čas, dohrané Sklik metriky do API databáze)



  • napojte do Google Data Studia -> Zdroj dat -> Tabulky Google



Ke stažení


   skript