MCC Skript na kontrolu rozpočtů pro Google Ads, Sklik a Facebook

5.2.2017

(poslední aktualizace 11.8.2018)


První verze skriptu, kterou jsme společně s Karlem Rujzlem a Peťou Větrovskou navrhli, byla zveřejněná na webu Káji, kde se o skriptu můžete dozvědět více. Já představím několik vylepšení v nové verzi.


Novinky ve skriptu


  • skript komunikuje s novou verzí Sklik API 4 "Drak"
  • místo dlouhé XML-RPC knihovny jsem pro komunikaci mezi Sklik JSON API a Google Apps Script napsal jednoduchou funkci
  • přidána kontrola Facebook budgetu


Dle zpětné vazby, jsem do skriptu zapracoval nejčastější dotazy:


  • kolik % z měsíce již uplynulo
  • kolik % z rozpočtu už bylo investováno
  • doporučený denní rozpočet do konce měsíce


Skript dotahuje data ke včerejšímu dni a doporučený denní rozpočet ukazuje včetně dnešního dne až do konce měsíce. Doporučuji tedy skript spouštět v ranních hodinách.



Nasazení skriptu


  • pokud je to váš první skript, vytvořte si kopii config spreadsheetu, případně si jen zkopírujte list budget_control
    (jak funguje univerzální config spreadsheet)
  • na 3. řádek vložte url vašeho zkopírovaného config spreadsheetu (kde skriptovat)
  • jak získat Sklik a Facebook token
  • skript se spouští funkcí main()