Automatický import Sklik a Facebook nákladů do Google Analytics

26.10.2020

Návod jak nastavit automatický import Sklik a Facebook nákladů do Google Analytics


Vytvoření importu údajů v Google Analytics


SPRÁVCE -> SLUŽBA -> IMPORT ÚDAJŮ -> VYTVOŘIT



Config spreadsheet


  • jak funguje univerzální config spreadsheet
  • Product key zadáváte v případě, že máte zakoupené doplňkové moduly
  • nákladová data si můžete nechat vypisovat i do spreadsheetu zadáním jeho url (Spreadsheet export url) a názvu listu (Sheet export)
    - tento list si můžete jednoduše vypublikovat jako CSV feed a použít například jako zdroj pro datový sklad
    - pokud nevyplníte údaje pro Google Analytics, budou se data vypisovat jen do Google Spreadsheet a naopak
  • je dobré importovat každý den třeba posledních 7 dní zpětně (Days back)
  • import nákladů na úrovni (Level) celého účtu (account) nebo jednotlivých kampaní (campaigns)
  • jak získat Sklik a Facebook token
  • pokud je to váš první skript, vytvořte si kopii config spreadsheetu, případně si jen zkopírujte list cost_import




Převod měn (Exchange rate)


Aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance.
příklady:

  • Sklik účet v CZK a Analytics účet v EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
  • Facebook účet v EUR a Analytics účet v CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
  • nic přepočítávat nepotřebuji: 1



Úprava názvů kampaní


Úprava názvů kampaní se hodí v případě, že se do Google Analytics propisují kampaně malými písmeny či bez diakritiky.

  • sloupec Lower case: TRUE -> název kampaně malými písmeny, FALSE -> ponechá původní velikosti písmen
  • sloupec Diacritics: TRUE -> ponechá diakritiku, FALSE -> odstraní diakritiku



Filtrace


  • filtry podporují regulární výrazy na úrovni kampaní
  • sloupec TRUE/FALSE: TRUE -> obsahuje, FALSE -> neobsahuje
  • je důležité mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů

příklady:


Nasazení skriptu




Tipy


  • je třeba vybrat jednu úroveň importu (account/campaigns), pokud zpětně importujete obě dvě, dojde k duplikaci nákladů
  • při přejmenování kampaní dochází k duplikaci nákladů, po přejmenování je třeba nastavit Days back na 1
  • první zpracování, než se budou data v Google Analytics zobrazovat, může trvat i několik hodin (dle Googlu až 24 hodin)
  • lze dohrát i historická data, stačí jednorázově změnit sloupec Days back třeba na 365
  • importované data se v Google Analytics objeví jako soubor, který si můžete stáhnout (při stahování přidejte příponu .csv)
  • pokud nahrané soubory odstraníte, zmizí i nákladová data z Google Analytics
  • spreadsheet pro manuální import nákladů
  • hlídejte si své útraty a rozpočty



Kde náklady zobrazit


AKVIZICE -> KAMPANĚ -> ANALÝZA NÁKLADŮ




PŘIZPŮSOBENÍ -> VLASTNÍ PŘEHLEDY -> + NOVÝ VLASTNÍ PŘEHLED