Sklik Google Data Studio konektor

18.09.2017

(poslední aktualizace 06.12.2017)


Rozhodl jsem se vytvořit dvě řešení, přímý konektor pro úroveň účet a výpis dat do spreadsheetu pro úroveň kampaň.
Důvodem je, že do Google Data Studia nelze data ukládat přírůstkově a vždy se musí dotáhnout celý balík dat.
Při každé změně (seřazení) nebo tvorbě reportů se vyvolá aktualizace konektoru. Na úrovni účtu se jedná o jeden API dotaz,
na úrovni kampaní je to už API dotazů mnohem více, proto mi jako lepší řešení přijde, jednou denně si data natáhnout
do spreadsheetu a ten napojit do Google Data Studia nebo třeba i Power BI.


Sklik.cz [acccounts] Google Data Studio konektor

- dotahuje statistiky po dnech za aktuální rok + X let zpátky
- umožňuje mít v jednom přehledu data z více účtů
- do svého Google Data Studia si jej můžete přidat na tomto odkazu
- pokud Google Data Studio otevíráte poprvé, je třeba nejprve přidat předdefinovaný zdroj a odsouhlasit podmínky, až poté půjde přidat vlastní konektor



1. Krok: Autorizace

- komunitní konektor je nutné nejdříve autorizovat pod vaším Gmail účtem pro připojení k externí službě (Sklik API)



2. Krok: Nastavení

- Sklik token (pro single nebo MCC účet)
  0x101c1c1c1c1c1c1c1c1c1c1c-mail@mail.cz

- Sklik účet/účty (oddělené středníkem)
  account1@seznam.cz;account2@seznam.cz

- Roky zpátky (plus aktuální rok)
  1 - 5


3. Krok: Metriky a dimenze

- konektor obsahuje 2 dimenze a 6 agregovatelných metrik, další dimenze a metriky lze již jednoduše vytvořit (pro příklad některé uvedu)

- Obsažené dimenze
- accounts
- campaigns

- Obsažené metriky
- accounts i campaigns

- před výpočtem vlastních metrik nastavte u těch obsažených agregaci na CELKEM

- Možné dimenze
- accounts i campaigns

- Možné metriky
- accounts i campaigns
- pomocná metrika "Průměrná denní pozice * Zobrazení" slouží k výpočtu vážené průměrné pozice při denním/týdenním/měsíčním/ročním souhrnu
* konektor aktualizujete v nabídce pro vytváření nové metriky/dimenze tlačítkem "obnovit pole"


Sklik.cz [campaigns] Výpis dat do Google Spreadsheet

- za testovaní a cenné postřehy děkuji Tomáši Hanáčkovi
- skript dotahuje statistiky po dnech za aktuální + poslední rok
- možno napojit do Google Data Studia nebo třeba i Power BI


1. Krok: Vytvořit nový spreadsheet

- list pojmenovat "data"
- další možnosti kam skript nasadit

2. Krok: Nástroje -> Editor skriptů

- vložit skript

3. Krok: Nastavení

- Sklik token
- Nastavení kampaní
  Limit kampaní: max 2 000 000 buněk ve spreadsheetu / 10 sloupců / max 730 dní zpětně = max 273 kampaní
  Skript stahuje všechny kampaně, které mají za aktuální a minulý rok alespoň jeden statistický údaj.
  Pokud těchto kampaní máte méně než 273, není třeba nic nastavovat.
  V případě, že jich máte více, doporučuji prvně vypnout nulové dny, to může klidně až zdvojnásobit limit kampaní a nepřijdete o žádné statistické data.

4. Krok: Spustit funkci main

- potvrdit autorizaci
- nastavit denní časovač pro funkci main (od 5:00 dále, skrz časové pásma, letní/zimní čas, dohrané Sklik metriky do API databáze)

5. Krok: Google Data Studio -> Zdroj dat -> Tabulky Google