MCC Skript na kontrolu rozpočtů pro Adwords, Sklik a Facebook

05.02.2017

(poslední aktualizace 06.12.2017)


První verze skriptu, kterou jsme společně s Karlem Rujzlem a Peťou Větrovskou navrhli, byla zveřejněná na webu Káji, kde se o skriptu můžete dozvědět více ...
Já vám představím několik novinek v nové verzi.


- celková hodnota konverzí a konverze mi v Business Manageru Facebooku přijdou ustřelené, proto jsem nechal prázdné
- výkon raději sleduji v Google Analytics

Novinky ve skriptu

- běží na nové verzi Sklik API 4 "Drak"
- využívá ke komunikaci JSON verzi API
- místo dlouhé XML-RPC knihovny, jsem pro komunikaci mezi Sklik JSON API a Google Apps Script napsal jednoduchou funkci
- kontrola Facebook budgetu
- dle vaší zpětné vazby, jsem do skriptu zapracoval nejčastější dotazy
- kolik % z měsíce již uplynulo
- kolik % z rozpočtu jsme už investovali
- doporučený denní rozpočet do konce měsíce
- skript dotahuje data ke včerejšímu dni a doporučený denní rozpočet ukazuje včetně dnešního dne až do konce měsíce
(doporučuji tedy spouštět v ranních hodinách)


Nasazení

- pokud je to váš můj první skript, vytvořte si kopii config spreadsheetu, případně si jen zkopírujte list budget_control
- vložte skript do svého MCC nebo single účtu a na řádek číslo 3 vložte url vámi zkopírovaného config spreadsheetu



Návody

- Nasazujete svůj první skript a nevíte si rady? Podívejte se kde skriptovat!
- Sklik token
- Facebook token


Ke stažení

- Config (budget_control) | Jak funguje univerzální config spreadsheet?
- Skript