Denní kontrola url 404

22.02.2017

(poslední aktualizace 31.07.2017)


Na internetu kolují skripty na kontrolu url 404, bohužel při velikostech účtů, které spravuji, mi málokterý doběhl úspěšně do konce.
Proto jsem se rozhodl napsat své řešení s následujícími požadavky:
- denní kontrola url
- kontrola na úrovni reklam, klíčových slov a sitelinků
- pro Adwords i Sklik zároveň
- v případě 404 pošli e-mail
- přidej štítek, kde se vyskytují
- přidej prokliky a náklady za poslední den (seřaď podle nákladů)



Jak skript funguje

- z Adwords vytáhne všechny url (ads, keywords, sitelinks), které měly za poslední den alespoň jeden proklik (např: 1 000 url)
- z Skliku také přidá všechny url (ads, keywords, sitelinks), které měly za poslední den alespoň jeden proklik (např: 1 000 url)
- z tohoto seznamu odstraní duplicity (nad prokliky a náklady udělá u jednotlivých url sumu), tak aby nekontroloval stejné url několikrát dokola (např: 400 url)
- takto vytvořený balíček url seřadí podle nákladů a buď zkontroluje všechny nebo ty nejnákladnější, které stihne projet za 30 minut (se všemi účty, jsem se zatím do limitu vešel)
- díky tomuto opatření je skript použitelný pro všechny velikosti účtů a ty nejnákladnější unikátní url si denně může zkontrolovat každý
- dále z Skliku vytáhne ads url, které jsou v rozhraní zamítnuty skrz nenalezenou stránku (Sklik si url 404 sám kontroluje) a tyto url skript odbaví přednostně

- unikátní url zkontroluje, a které vrací kód 404 pošle e-mailem
- k url 404 ještě přidá štítek, kde se vyskytují (ads, keywords, sitelinks) a statistiky (prokliky, náklady) za poslední den
- jeden skript vždy pro kontrolu jednoho účtu
- může být nasazen v každém single účtu nebo více skriptů v jednom MCC účtu
- pokud máte štítek jen u adwords nebo sklik, neznamená to, že v druhém rozhraní url není, jen za poslední den nemusela mít žádný proklik


Nasazení

- pokud je to váš můj první skript, vytvořte si kopii config spreadsheetu, případně si jen zkopírujte list url_404_control
- vložte skript do svého MCC nebo single účtu a na řádek číslo 3 vložte url vámi zkopírovaného config spreadsheetu
- na řádek číslo 4 vložte číslo řádku z listu url_404_control, kde máte uložená nastavení pro své účty
- co jeden řádek to jeden skript



Návody

- Nasazujete svůj první skript a nevíte si rady? Podívejte se kde skriptovat!
- Sklik token


Díky

Za trpělivost při testování (asi tisícátá finální verze) a cenné postřehy mé díky patří Peťe Větrovské a Kájovi Rujzlovi, bez nich bych se spokojil s řešením někde na půl cesty a určitě by skript neuměl to co nyní :)


Ke stažení

Adwords - Sklik 31.07.2017 - stáhnout
- Config (url_404_control) | Jak funguje univerzální config spreadsheet?
- kontrola pro Adwords i Sklik zároveň
- nově i pro velké účty, kdy skript zkontroluje během 30. minut top nejnákladnější unikátní url za poslední den

Adwords 05.03.2017 - stáhnout
- přidány prokliky a náklady za poslední den (seřazeno podle nákladů)
- kontrola proti chybnému nasazení

Adwords 27.02.2017 - stáhnout
- kontrola na úrovni reklam, klíčových slov a sitelinků
- přidán štítek, kde se url 404 vyskytují (ads, keywords, sitelinks)

Adwords 22.02.2017 - stáhnout
- denní kontrola url na úrovni reklam
- v případě 404 pošle e-mail