Automatický import Sklik a Facebook nákladů do Google Analytics

06.04.2017

(poslední aktualizace 28.03.2018 - zkontrolujte, jestli máte poslední verzi config sheetu s kurzy a filtry)


Tip na vytvoření tohoto skriptu jsem dostal od Káji Rujzla a Peti Větrovské, proč jen nespojit to, co již umíme.
Pomocí Sklik a Facebook API vytáhnout náklady a rovnou je importovat do Google Analytics.
Skript musíte spouštět z Gmail účtu, který máte propojený s Google Analytics.
Import nákladů na úrovni celého účtu nebo jednotlivých kampaní.

Pro import nákladů z více portálů mě kontaktujte ;)


Příprava Google Analytics


SPRÁVCE -> SLUŽBA -> IMPORT ÚDAJŮ -> VYTVOŘIT


Nasazení

- pokud je to váš můj první skript, vytvořte si kopii config spreadsheetu, případně si jen zkopírujte list cost_import
- ve skriptu na řádek číslo 3 vložte url vámi zkopírovaného config spreadsheetu
- před spuštěním nezapomeňte povolit Google Analytics API



Návody

- Nasazujete svůj první skript a nevíte si rady? Podívejte se kde skriptovat!
- Sklik token
- Facebook token


Převod měn (Exchange rate)

- aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance
příklad:
- Sklik účet v CZK a Analytics účet v EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
- Facebook účet v EUR a Analytics účet v CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
- nic přepočítávat nepotřebuji: 1

Filtrace

- za testovaní a cenné postřehy děkuji Tomáši Hurtovi
- na úrovni kampaní, podporuje regulární výrazy
- sloupec TRUE/FALSE: TRUE -> obsahuje, FALSE -> neobsahuje
příklady:
- důležité je mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů!

Ke stažení

- Config (cost_import) | Jak funguje univerzální config spreadsheet?
- Skript


Tipy

- je třeba vybrat jednu úroveň importu (account/campaigns), pokud zpětně importujete obě dvě, dojde k duplikaci nákladů
- první zpracování, než se budou data v Google Analytics zobrazovat, může trvat i několik hodin (dle Googlu až 24 hodin)
- je dobré importovat každý den třeba posledních 7 dní zpětně, i když je Sklik last click, může svá data zpětně doopravit
- lze dohrát i historická data, stačí jednorázově změnit sloupec Days back třeba na 365
- importované data se v Google Analytics objeví jako soubor, který si můžete stáhnout (při stahování přidejte příponu .csv)
- pokud nahrané soubory odstraníte, zmizí i nákladová data z Google Analytics
- spreadsheet pro manuální import nákladů
- hlídejte si své útraty a rozpočty


Kde zobrazit

- AKVIZICE -> KAMPANĚ -> ANALÝZA NÁKLADŮ


- PŘIZPŮSOBENÍ -> VLASTNÍ PŘEHLEDY -> + NOVÝ VLASTNÍ PŘEHLED